Hoe werkt het?
Algemeen alarmnummer of alarmnummer per locatie
Bel het alarmnummer om hulpverleners op locatie te alarmeren.
Afhankelijk van de organisatie betreft dit één algemeen alarmnummer of locatie specifieke alarmnummers.
Zodra het alarmnummer wordt gebeld gaat het systeem de aanwezige hulpverleners bellen.
De beller wordt samen met de beschikbare hulpverleners in een groepsgesprek geplaatst.
Op deze manier kunnen zij snel met elkaar schakelen en in een snelle en goede hulpverlening voorzien.
Wie wordt er gebeld?
Het systeem meldt hulpverleners automatisch aan- en af op basis van GPS positie (geofencing).
De hulpverleners maken hiervoor gebruik van de BHV Alarmcentrale app op hun telefoon.
De app registreert wanneer zij een bepaalde locatie betreden of verlaten, hierdoor kunnen zij
automatisch kunnen worden in- en uitgecheckt. De intelligentie die hiervoor wordt gebruikt vindt
uitsluitend plaats op de telefoon, medewerkers worden conform de AVG Wetgeving niet gevolgd.
Hoe worden de locaties gedefinieerd?
Het is mogelijk om verschillende locaties te definiëren. Per locatie moet op de kaart worden
aangegeven wat de exacte locatie is en binnen welke straal hulpverleners zich kunnen aanmelden.
Voor wie is de BHV Alarmcentrale?
De BHV Alarmcentrale richt zich op het snel bereiken van hulpverleners ter plaatse. Alhoewel oorspronkelijk wel ontwikkelt voor, is de toepassing zeker niet beperkt tot enkel het alarmeren van Bedrijfs Hulp Verleners.
BHV
Er is iets aan de hand binnen een bepaalde bedrijfsomgeving / bedrijfslocatie. Welke BHV'ers zijn aanwezig? En hoe kunnen wij hen snel bereiken?
(Thuis-)Zorg
Beschikbare zorgverleners binnen een bepaalde regio. Mevrouw Jansen belt voor het vervangen van haar verband, welke zorgverlener in de buurt kan haar helpen? Dan kunnen we haar oproepen.
Verhoog het veiligheidsbewustzijn met een aanwezigheidsmonitor
De monitor toont real-time welke BHV-ers er aanwezig zijn.